نوشته‌های سعید رمضانی

قالب سفید، اثر یحی

بعد از چند بار خوندن وبلاگ صدرا علی آبادی، به نظرم قالبش جذاب اومد.

 

صدرا از قالب سفید(اثر یحیی) استفاده می‌کنه. قالب ساده‌ای هست که به در نظر من اولویت رو میده به محتوا. همچنین خوندن مطالب بلند تو این قالب راحت‌تره.

 

یه نکته‌ی دیگه که باعث شده این قالب فعلا در نظرم جذاب باشه، اینه که چون تمرکز رو خود محتواست و شلوغی اضافه نداره، خیلی ساده مشخص میشه که چقدر کم مطلب نوشتم. و خب این خودش نوعی تغییر محیط هست برای بیشتر مطلب نوشتن.

 

در قدم بعدی رسیدگی به وبلاگم، یه نگاهی باید به دسته‌بندی‌هام بندازم. چون بر اساس ذهنیت چند فاز قبل من از ایجاد سایت و وبلاگ‌نویسی‌اه.

 

 نظر و پیشنهادی در مورد بهتر شدن قالب داشتین بگین. یحی قالب رو روی گیتهاب گذاشته و میشه به سادگی پیشنهاد بهبود داد. قالب تحت لایسنس MIT هست و دستمون هم بازه. 

7 comments on “قالب سفید، اثر یحی”

  1. من خیلی وقت بود این قالب رو مد نظر داشته و دارم تا برای وبلاگ جدید استفاده کنم، ویژگی مورد علاقه م این بود که با وارد کردن آدرس بلاگ مستقیم وارد مطلب نمیشی و میتونی مثل فهرست یه کتاب ببینی چه مطالبی هست و در نهایت به کجا میتونه ختم بشه، به نظر من که بهتر شده است از جهت مطالعه خواننده.

    1. اینو گفتی یاد یه کارگاه کوچیک طراحی وب افتادم که رفته بودم.
      اونجا وبسایت اساتید گرافیک ایران رو بررسی می‌کرد. می‌گفت اینا ذهنیت کتابی و چاپی دارن به کار وب. برا همین وارد سایتشون میشی فهرست می‌بینی.

      شاید به خاطر اهمیت کتاب تو ذهن ماست که من و تو هم همچین ترجیحی داریم.

      1. آره میتونه یک دلیل ش ازون باشه ولی خب من کمتر وبلاگی(طبق مشاهدات محدود خودم) دیدم که فهرست اولیه ای داشته باشه؛ شاید اون ها به نمونه اماری قابل اتکایی دسترسی داشتن.
        ولی حالا دلیل ش هر چی باشه این قالب ترجیح منه؛ میدونی چون یه احساس بمباران مطلب در بدو ورود پیدا نمیکنم و آروم میتونم یه نگاه کلی داشته باشم بعد مطلبی رو که میخوام بخونم 😊 ازینکه وبلاگ را سر پا نگه داشته ای خوشحالم👌

  2. سلام سعید، مرسی از تعریف ^_^
    هرچند ظاهر تم نسبتا معقول شده، ولی کدش بهم‌ریخته‌ست هنوز 🙂 از نظرات و انتقاداتت هم قطعا استقبال خواهد شد.
    موفق باشی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *