نوشته‌های سعید رمضانی

چرا هیچ مردی بلد نیست دل یک زن رو قرص کنه؟

توییت

 

محمود دولت‌آبادی تو کتاب «سلوک» از زبان شخصیت اصلی کتاب می‌نویسه:

 

امّا زن...زن حقیقت عشق را زود تشخیص می‌دهد با حس نیرومند زنی، و اگر دبّه در می آورد از آن است که عشق هم برایش کافی نیست، او بیش از عشق می‌طلبد، جان تو را. به این طبیعت زن اندیشه کرده است قیس، بسیار، بسیار. سخن می‌گوید و نمی‌گوید. می‌گوید تا نگوید، تا پنهان کند چیزی را در انبوه گفته‌هایش. و سخن نمی‌گوید تا گفته باشد نکته ناگفته‌اش را که اگر بر زبان بیاورد، یقین دارد محال به نظر خواهد رسید. پس فقط بُق می‌کند و خاموش می‌ماند.
امّا در نهان می‌گوید دوستم بدار! دوستش می‌داری، می‌گوید نه؛ دوستم بدار! دوستش می‌داری. می‌گوید نه، خیلی دوستم بدار! خیلی دوستش می‌داری. امّا این کافی نیست. می‌گوید خیلی، خیلی، خیلی دوست بدار! خیلی خیلی خیلی دوستش می‌داری. امّا نه! ناگفته می‌گوید جانت را می‌خواهم؛ برایم بمیر! سر می‌گذاری و برایش می‌میری. جیغ شیون می‌کند و به فغان درمی‌آید، کنارِ افتاده‌ٔ تو زانو می‌زند، سرت را میان دست‌ها بر زانو می‌گیرد و نعره می‌زند که نمی‌خواستم بمیری، نمی‌خواستم. برخیز، برخیز و برایم بمیر! دم که برمیآوری و ضربان می‌درخشد که باز هم، بار دیگر تو هستی، تو زنده‌ای تا برایش بمیری.

7 comments on “چرا هیچ مردی بلد نیست دل یک زن رو قرص کنه؟”

  1. سلام و وقت بخیر.خسته نباشید. یک وب سایتی هست که مربوط به یکی از اساتید گمنام اما متخصص کشور هست.اقای دکتر سجاد رحیمی مدیسه گرایش بازاریابی دارند...
    من خودم نیز از بازتاب مطالبشون با ایشون اشنا شدم
    سایتشون http://www.imadiseh.ir
    ادرس شما را دادم به مدیر برنامه هاشون خانم مداح

    1. سلام
      همممم...
      به معرفی شدن ذهنیت مثبتی ندارم، ولی اینجا و با این مطلب دلیلش رو نفهمیدم. چرا؟

  2. سلام سعید جان، خوشحالم از آشنایی با تو و ممنون از حضورت در وبسایت من، این نوشته چقدر دلنشین و آموزنده بود، یک سبکی از «تربیت» را برای مخاطب به همراه دارد که کمتر زمانی آن را می شنویم یا اگر هم برخورد کنیم، به خوبی یاد نمی گیریم.
    اسم تو و بلاگت رو هم در لینک سایت های دوستانم اضافه کردم تا در آینده ارتباط بیشتر و بهتری داشته باشیم.

    1. سلام سجاد نویسنده(:
      جدی؟ یه نقل قول این اندازه دلنشین و آموزنده؟ مطمئنی برا همین پست نظر گذاشتی؟((:

  3. سوال خیلی کلی ایه
    ولی در حالت کلی باید جواب بدم مردی که تلاش کنه دل همسرش یا کلا پارتنرش رو قرص کنه بر اساس روانشناسی زنان درواقع در حال تلاش برای به انتها رساندن رابطه است.

    1. روانشناسی زنان؟ شیب؟ بام؟

      حرفت جالب میاد. توضیح بیشتر لازم دارم. لینکی، کلیدواژه‌ای، اسمی بدی میرم پی‌اش.
      یا اگه خودت توضیح بدی که بهتر.

      1. به زبان ساده و ژورنالیستی مغز زنان برای رسیدن به قاطعیت تکامل نیافته.یک رابطه پیش بینی ناپذیر همراه با ترس جذاب تر از یک رابطه روتین و بدون ترس هست.استراتژی جنسی دوگانه زنان باعث شده خواسته های جنسی-عاطفی زنان از دو نوع رابطه جدا و متناقض در ظاهر پاسخ داده بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *