نوشته‌های سعید رمضانی

با این نکات سریع‌تر پاسپورت بگیرید، حتی در یک روز(و یا حتی چند ساعت)!

عکس از سایت کجارو و مطلب «چگونه پاسپورت بگیریم»

داستان من
یکی از سه‌شنبه‌های پاییزی، سر ظهر، مدیران شرکت به من گفتند که اگر پاسپورت داشته باشم می‌توانم بروم نمایشگاه جیتکس دوبی. همه هزینه را هم شرکت می‌دهد. پاسپورت در ارومیه بود و تا پدرم عکس پاسپورت را بفرستد، فهمیدم که منقضی شده. پاسپورت منقضی شده‌ام چهارشنبه صبح رسید دستم. پاسپورت جدیدم پنجشنبه صبح چاپ شد و می‌شد پنجشنبه بعداز ظهر بگیرم.

 

برای این که پاسپورت را یک‌روزه بتوانم بگیرم این نکات را فهمیدم. این‌ها را بخوانید تا دفعه‌ی بعدی که لازم شد فوری پاسپورت بگیرید و زودتر از حالت عادی و بدون مشکل که ۱ روز برای صدور و ۵ تا ۷ روز برای ارسال توسط پست است، به دست‌تان برسد، مشکلی نداشته باشید. تاکید کنم همه‌ی این‌ها یا تجربه‌ی خودم هستند و یا چیزهایی که شنیده‌ام. بررسی نکرده‌ام که درست هستند یا نه. واضح است که برای تمدید و تمدید گذرنامه فوری، جز رعایت نکات این مطلب، باید در شروع کار تمام مدارک‌تان کامل باشد. این پست از وب‌سایت ستاره در مورد مدارک لازم برای پاسپورت (گذرنامه) توضیحات کافی را نوشته.

نکات اداری گذرنامه

* اداره‌ی اصلی گذرنامه(پاسپورت) در خیابان شهرآرای تهران است. اینجا همه‌ی کارهایتان می‌تواند راه بیفتد.

* مراحل گرفتن و صدور پاسپورت: مراجعه به یک پلیس+۱۰ با مدارک لازم، پر کردن فرم مربوطه و انتظار برای دریافت گذرنامه.

فرم‌تان را که در پلیس+۱۰ کامل کردید، مستقیم درخواست‌تان می‌رود به چاپخانه‌ی گذرنامه که جایی حول‌وحوش کرج است. شنیده‌ام که یکی که در حد معاون اداره‌ی گذرنامه یک شهری هم آشنا داشت می‌گفت هیچ کس نمی‌تواند مستقیم از چاپخانه‌ی اصلی گذرنامه را بگیرد. حتما باید با ماشین پست خارج شود. به نظر من هم منطقی است و با مدل‌های امنیتی که فهمیده‌ام می‌خواند.

* ادار‌ه‌ی گذرنامه در روند عادی پاسپورت گرفتن هیچ‌کاره‌است. مگر این که بتوانید آنجا ابطال کنید. اما در اداره‌ی گذرنامه می‌توانید ببینید که پاسپورت‌تان در کدام مرحله است. درخواست رفته به چاپخانه؟ چاپ شده؟ ارسال شده به پست چهارراه لشگر؟ از آنجا که کجا رفته؟

با کمی اصرار و خواهش می‌توانید کد رهگیری پستی پاسپورت‌تان را هم بگیرید.

* اگر کارمند مربوطه گفت ما کد رهگیری نداریم، پی یک مدیر بالاترش را بگیرید و از او بخواهید. عموما دستور می‌دهند که کارمند کد رهگیری را به شما بدهد.

* با داشتن کد رهگیری، می‌توانید پاسپورت را در اداره‌ی پست هم تحویل بگیرید. یعنی چهارشنبه ظهر که من در پلیس+۱۰ درخواست دادم، پنجشنبه صبح چاپ شده بود. ماشین پاسپورت‌ها از چاپخانه هم حدود ساعت ۴ هر روز می‌رسد به اداره‌ی پست چهارراه لشگر.

کافی است در اداره‌ی پست چهارراه لشگر مدیری را قانع کنید که سفرتان ضروری است و او دستور بدهد که پاسپورت را بگیرید. کار خیلی عجیبی نیست و انجام می‌شود. داشتن بلیط هواپیما به شما کمک می‌کند.

* حداقل در پنجشنبه‌ی گذشته آن مدیری که اجازه‌ی دستور دادن داشت نیامده بود. احتمالش زیاد است که پنجشنبه‌های دیگر هم نباشد. دفعه‌ی بعد که بدانم کارم می‌افتد به پنجشنبه، همان چهارنشبه می‌روم از مدیر پست چهارراه‌لشگر دستور را می‌گیرم.

* روز بعد از چاپ، پاسپورت می‌رسد به اداره‌ی پست منطقه‌تان. برای من که آدرس خوابگاهم خ به‌آفرین(در چند صد متری میدان ولیعصر) بود، اول رفته بود اداره‌ی پست ایوانک شهرک غرب و بعد آمده بود اداره‌ی پست میدان ولیعصر.

در این اداره‌ها گرفتن پاسپورت خیلی راحت‌تر است و نیاز به اصرار و خواهش و پارتی خاصی هم ندارد.

به این موارد دقت کنید

* آدرس‌تان را با جزئیات زیاد بنویسید. من آدرس را میدان ولیعصر، کوچه‌ی شقایق نوشته بودم. افرادی که در زنجیره‌ی پستی تحویلش بودند، به اشتباه فرستاده بودند اداره‌ی پست میدان ولیعصر. در حالیکه متوجه شدم اداره‌ی مذکور به اینور میدان سرویس نمی‌دهد و باید فرستاده می‌شده جای دیگری((:

در نتیجه برگشت زده بودند و رفته بود اداره‌ی شهرک غرب. آنجا هم یکی گفت قرار است برگشت بزنند اداره‌ی گذرنامه که خب من رسیدم و خودم شخصی دریافت کردم. من اگر می‌نوشتم میدان ولیعصر، خ کریم‌خان، شاید این مشکل برای من پیش نمی‌آمد.

* حتما خودتان برای تحویل گرفتن باشید. آقایی رفته بود مسافرت و به همسایه‌اش تحویل نداده بودند و برگشت خورده بود اداره‌ی گذرنامه و مجبور بود روالی را دوباره طی کند. آقایی هم بود که با کل مدارک همسرش آمده بود شناسنامه تحویل بگیرد که به او ندادند(گذرنامه و شناسنامه را باید حتما خود شخص تحویل بگیرد).

 

در مورد پاسپورت‌ها

* برای تعویض گذرنامه قبل از موعد انقضا، باید بدانید که پاسپور‌ت‌ها دیگر تمدید ندارند. ۱ سال هم از موعد انقضا مانده باشد و بخواهید ۵ ساله‌ش بکنید، باید اول پاسپورت را ابطال کنید و بعد دوباره پاسپورت جدید بگیرید.

* اگر فقط ۵ ماه از مهلت پاسپورت‌تان مانده نمی‌توانید جایی بروید. حداقلش ۶ ماه باید مانده باشد. زنی آمده بود که یک‌ سال‌ونیم از مهلتش مانده بود و می‌خواست ابطال کند. چون با کشور و شرایطی روبه‌رو شده بود که حداقل ۲ سال لازم داشت.

نکات رفتاری

* در اداره‌ی گذرنامه با آن‌هایی که در صف هستند و به نظر می‌رسد پارتی داشته‌اند حرف بزنید. یکی بود که در صف متوجه شدم عنکبوتی روی لباسش است. عنکبوت را انداختیم زمین و کشتش. بعد چند باری که هی دوباره سر زد، در بین لحظات انتظار به هم لبخند زدیم. خلوت‌تر که شد پرسیدم «منم روالی که رفتی می‌تونم طی کنم؟»

آدم روراستی بود و گفت رئیس فلان اداره آشنایش است. راحت هم بود و گفت اگر تلفنش شنود نمی‌شد، کار من را هم راه می‌انداخت.

گرچه کار من راه نیفتاد، اما خب در روزی که شما قرار است سعی کنید، شاید همچین کسی باشد و به درد شما بخورد. آدم‌ها در آن لحظات چون اغلب در انتظار شادی‌ی سفر هستند و طعم اضطراب را کشیده‌اند، به بقیه راحت‌تر راهنمایی می‌کنند. انگار که سور خوش‌حالی‌شان را بدهند.

* کلا تجربه‌ی من نشان داده در پیگیری امور اداری اگر نشان بدهم که کار و مشغولیت کارمند اولویت دارد و عجله ندارم و بگذارم به کارهایش برسد، کار بهتر و روان‌تر و زودتر انجام می‌شود. مثلا همین چهارشنبه کلی منتظر ماندم و کارمند مربوطه دید که با حوصله و بدون اعتراض منتظر مانده‌ام. دید که هر از گاهی اگر کسی خارج از نوبت هم بیاید من چون وقت دارم جایم را به او می‌دهم.

با من نسبتا برخورد کرد و فردایش که خواستم پیگیری کنم، کارم را سریع‌تر از بقیه راه انداخت. عین درخواست مرا روز قبل، جلوی خودم، فرد دیگری با عجله کرده بود و کلی کارش طول کشیده بود.

نکته: به این نتیجه رسیده‌ام که اگر افراد فکر کنند به خاطر آن‌ها منتظر مانده‌اید، نوعی حس بدهکاری و عذاب وجدان پیدا می‌کنند و سعی می‌کنند این حس را رفع کنند. البته حتما باید متوجه شوند که شما منتظر مانده‌اید. وگرنه اگر پشت در منتظر مانده باشید، اثر نمی‌کند.

* در همه‌ی مراحل و در صحبت با همه‌ی کارمندها تاکید می‌کردم که از این‌ها نیستم که فکر کنم زندگی‌ام به این سفر وابسته است و نروم همه‌ چیزم از دست می‌رود و بهمان. درک می‌کردم همه‌شان هزار نوع مختلف این داستان‌ها را شنیده‌اند. می‌گفتم که جوانم و سلامت و اگر این سفر را هم نروم مشکل خاصی پیش نمی‌آید. اما دوست دارم بروم و فرصت مناسبی است. امیدی است که پیگیری می‌کنم. احتمال کوچکی که می‌خواهم برایش وقت بگذارم.

اگر کارمند‌ها بفهمند که صادق هستید، به نظرم که احتمالش بالاتر است کارتان را راه بیندازند. اگر شما هم پدرتان مرده یا همسرتان در هتل تنها مانده یا فرصت اپلای‌تان تمام می‌شود یا هتل‌تان می‌پرد، با احتمال بیشتری(در نظر آن‌ها) دروغ می‌گویید. من که این طور فکر می‌کنم.

صداقت و داشتن بلیط هوایپما و مدرکی از این اضطرار شما، کمک‌کننده است.

 

در ۱ ساعت بگیرید!

* این‌ها همه برای آن‌هایی بود که پارتی کلفت و یا قدرت متقاعدسازی خیلی زیاد ندارند. اما برای صدور آنی و فوری (یک ساعته) پاسپورت بدانید که:

شنیده‌‌ام که داخل خود ادراه‌ی گذرنامه چاپ‌خانه‌ هست. یعنی تصحیح‌ها را که خودشان چاپ می‌کنند(مثلا اگر نام پدرتان داوود باشد و به اشتباه داود چاپ شده باشد). در مواقع ضروری و فوری می‌توانند همان‌جا پاسپورت جدید را هم خودشان چاپ کنند.

اما اگر اولش رفته باشید پلیس+۱۰ کار خراب می‌شود، چون درخواس‌تان مستقیم رفته چاپ‌خانه‌ی مرکزی. در این حالت نباید بروید پلیس+۱۰. مستقیم بروید اداره‌ی گذرنامه و همانجا درخواست‌تان را بخواهید که ثبت‌کنند و همانجا هم چاپ کنند. در این حالت کل روند حتی می‌تواند در ۱ ساعت هم انجام شود.

 

 

به طور خلاصه:

 

انگار در خود اداره‌ی گذرنامه هم می‌توانند پاسپورت را چاپ کنند. فوری‌ترین راهش(در حد یکی دو ساعت) همین است که نیاز به پارتی و یا قدرت متقاعدسازی بالایی دارد. در روش عادی، با حذف کردن سیستم پستی(با تحویل گرفتن پاسپورت در پست چهارراه لشگر یا اداره‌ی پستی منطقه‌تان) حداقل یک روز زودتر می‌توانید گذرنامه را بگیرید.

 

در نهایت البته من نتوانستم بروم دوبی. ظهر پنجشنبه آن اداره‌ای که در دوبی کارهای گذرنامه را می‌کند بسته می‌شد. جمعه و شنبه هم تعطیل بودند. حداقل ۵ آژانس مختلف هم گفتند خیلی بعید است بتوانم در یک روز ویزای دوبی بگیرم و نتوانستم این سفر را بروم.

اما خب تجربه‌ی خوبی شد و اعتماد به نفسم کلی بالا رفت. از این که تقریبا توانستم بدون هیچ پارتی و آشنایی قبلی یک روزه پاسپورتم را بگیرم(می‌گویم تقریبا چون پنجشنبه که منتظر بودم ماشین گذرنامه‌ها برسد اداره پست چهارراه لشگر، فهمیدم گذرنامه نمی‌شود گرفت و بیخیال ادامه‌ی کار در همان روز شدم).

 

 

 

 

عکس رو از این مطلب سایت کجارو برداشتم:

چگونه پاسپورت بگیریم

 

 

 

مطالب مفید  مرتبط:

راهنمای خروج از کشور دانشجویان+اینترنتی

+ مدارک لازم برای (تمدید) پاسپورت (گذرنامه)

 

 

آدرس ادارات گذرنامه‌های شهرستان‌ها:

اداره کل گذرنامه در تهران:

آدرس: تهران - آرش مهر (شهرآرا) - نرسیده به کلیسای آشوری - پلاک ۳۳

تلفن: ۶۶۹۳۵۰۵۸ - ۶۶۹۱۹۵۹۷ - ۶۶۹۳۹۵۹۵ - ۶۶۹۳۶۵۵۵

فکس: ۶۶۹۰۵۷۰۷

کد پستی: ۱۴۴۳۷۸۳۴۹۹

آدرس و مشخصات سایر اداره‌های گذرنامه در تهران را در سایت ستاره می‌توانید ببینید.

اداره گذرنامه کرج:

آدرس: کرج، میدان استاندارد، خ ذوب آهن

گوگل مپ

اداره گذرنامه مشهد:

آدرس: مشهد، بولوار شهید فکوری، شهرک طالقانی، 

گوگل مپ

اداره گذرنامه اصفهان:

آدرس: اصفهان.خیابان وحید.خیابان رودکی.جنب کوچه ارغوان

تلفن: ۰۳۱۳۲۱۸۴۵۴۷

گوگل مپ

اداره گذرنامه شیراز:

آدرس: شیراز ، میدان ولی عصر ، خط کندرو بولوار مدرس ، نبش کوچه 57 ، اداره گذرنامه شیراز

شماره تلفن:  07137275778

گوگل مپ

اداره گذرنامه تبریز:

آدرس: تبریز، خیابان صائب تبریزی، نرسیده به خ صباآذر

گوگل مپ

اداره گذرنامه اهواز:

آدرس: اهوار، پادادشهر، خیابان ۱۰ پاداد

گوگل مپ

80 comments on “با این نکات سریع‌تر پاسپورت بگیرید، حتی در یک روز(و یا حتی چند ساعت)!”

    1. سلام خانم رمضانی(((:
      یا سلام نوجوانی که می‌دونه مداومت در نوشتن خوبه، یا سلام بر نوجوانی که متمم رو می‌شناسه

      این کامنتت انگیزه شد برم نگاه کنم ببینم اولین وبلاگ‌هام کی بوده، رد یکیش رو تا ۲۰۰۶ گرفتم. ۱۱ سال پیشD: زیاده ها. ولی چون مداومت نبوده، اندازه‌ی تلاشی که خودت می‌کنی فکر کنم بهره‌وری نداشته.
      ممنون که یادم انداختی

      1. یعنی یازده ساله که دارید می‌نویسید ؟
        یعنی از وقتی که من هشت سالم بوده ؟
        یعنی وقتی دوم دبستان بودم؟

        چقدر جالب و عجیب
        راستش لینک وبلاگتون رو از وبلاگ شاهین کلانتری پیدا کردم، خوشحالم که مشابهت اسم‌فامیل مون باعث شد باهاتون آشنا بشم
        قطعا چیزهای زیادی هست که میتونم ازتون یاد بگیرم
        اگه فرصتش بود خوشحال میشم به وبلاگ من هم سر بزنید

      2. سلام.خیلی گنگ توضیح دادید.بالاخره وقتی عجله در گرفتن پاسپورت داریم بریم + ۱۰ یا یکراست بریم اداره گذرنامه

        1. خیلی بعیده که بتونین تو اداره‌ی گذرنامه شهرآرا در حدی پارتی پیدا کنین که همونجا براتون چاپ بکنند. با اصرار و خواهش و تمنا هم که اصلا حل نمیشه.
          با همین روال عادی هم ۲۴ ساعته هم میتونین بگیرین.
          کافیه برین پلیس+۱۰، فرم رو که پر کردین برین اداره گذرنامه کد رهگیری رو بگیرین. بعد چک کنین هر وقت رفت چاپخونه(همون روز یا فرداش میره) بعدازظهرش برین اداره‌ی پست چهارراه لشگر و با مدیر مرتبط صحبت کنین و متقاعدش کنید. امضا بدین همونجا پاسپورت رو بگیرین.

          1. سلام یعنی من می تونم تا اخر هفته برم پاس برت دخترم رو بگیرم پنج شنبه ها که نیستن درسته

  1. لطفا راهنمايي
    چجوري ميشه فهميد كسي پاسپورت داره ؟ خيلي مهمه برام
    ايا ميشه بفهمي شخصي مسافرت با هواپيما رفته يا تاريخ ومقصد بفهمي؟ ٠٩١٧٨٣٨٨٨٩٨ زاهدي
    لطفا راهنمايي خيلي مهمه

  2. آق محمد یا خانوم زاهدی
    تنها جا و نهادی که میتواند با سند و اطمینان از خروج فردی از کشور اعلام نظر نماید، پلیس گذرنامه مستقر در مکانهای خروجی از کشور است.
    و البته برای منظورهای فردی، تنها در صورتی که حکم قضایی یا دلایل خاص تعریف شده وجود داشته باشد، امکان راهنمایی و اعلام نظر خواهند داشت

  3. سلام من یه سفر خارج از کشور داشتم که اونو میخوام از پاسپورتم حذف کنم ایا وامکانش هست

    1. من خبر ندارم.
      ولی حدس میزنم وقتی پاسپورت جدید میگیرین مهرهای قبلی رو منتقل نمی‌کنند و در نتیجه پاسپورتی خالی خواهید داشت. گرچه اگر سفر به کشورهای اروپایی و آمریکایی داشتید، انگار وجود مهرشون باعث میشه دفعات بعدی راحت‌تر بتونین برین.

  4. هم عالی هم منطقی -اصل صداقت🤞
    مطلب انگیزشی بود، پالس مثبت گرفتیم از خوندن ماجرای گرفتن گذرنامه
    دقیقا توی موقعیتی شبیه سفر نرفته شما هستم، لپ کلام آیا توی شهرستانها هم این اداره گذرنامه که میگین هست یا فقط تهران؟ اگه اطلاع دارید ممنون میشم پاسخ بدید.

  5. سلام
    من بدون پارتی و با خندیدن و اینا یک ساعته گرفتم(بلیت فرداش همراهم بود). ولی تا جایی که یادمه قبلش پرونده تشکیل داده بودم و پاسپورتمو باطل کرده بودند. خورده بود به پنجشنبه و پروازم جمعه بود. لطف کردند و آنی صادر کردند.

    ** ایوانکی در متن به اشتباه عیوانک نوشته شده.

      1. قلبن متاسفم برای ایرانی بودنم که چقدر ارباب رجوع مانند من رو چند ماه بردن و اوردن هنوز پاس ندارم 20 فروردین پرواز برگشتم به کاناداست! برن از اروپایی ها و کاتادایی ها یادد بگیرن انسانیت و معرفت حقوق انسان رو ! وقت و پول و جان بی ارزش ست تو مملکت متاسفم که پارتی

  6. سلام.من ۱۶سالمه.پاسپورت اینا ندارم.خیلی هم دلم میخاد برم به خارج.این کار یکی از ارزو هام هست.اما وضع مالیمون اجازه این کار رو بهم نداده.خواهشا اگه کسی انسانیتش اجازه میده بهش من رو یه بار هم شده با خودش ببره خارج یه دوری بزنم.09164105361

    1. دختر جان کسی مجانی هیچ کاری نمیکنه اگه مردی بخاد مفت ببردت خارج سوراخ شده و زخمی برت می گردونه البته عرب ها مفت می برنت ولی صیغه میکننت برده جنسی شیخ میشی عاشق دختر جوون ایرانی هستن بخصوص باکره

  7. سلام التماس میکنم یکی منو با خودش ببره خارج ارزوی منم براورده بشه.۱۶سالمه,وضع مالیمون خراب09164105361

      1. دختر ها چرا قاتی کردن اخه خارج چه خبره من خودم سی سال از کودکی خارجم ولی بنتبجه رسیدم که همه جا اسمان یکرنگه ولی فقط فرههنگ فرق میکنه اونم شدیدن فقر فرهنگ داریم بی احترامی به حقوق هم و محیط زیست و حیوانلت و غیررر

  8. من ویزام اومده ولی از اعتبار پاسپورتم 10 ماه مونده. برای اقامت و تمدید ویزا نیاز به پاسپورت جدید دارم. آیا راهی هست که برگه های پاسپورت قبلی را که توش ویزا خورده به پاس جدید منتقل کرد؟

  9. سلام از اصفهان هستم امروز فرم را پر کردم میخاستم ببینم چکار کنم که صبح پنجشنبه پاسپورتم بدستم برسه چون نیاز دارم

    1. سلام

      با نشستن تو اصفهان کاری نمی‌تونین بکنین. اگه می‌اومدین تهران میشد برین اولین نقطه‌ی پخش نامه‌ها و با خواهش و اصرار ازشون دستی بگیرین.

  10. سلام تورو خدا منو راهنمایی کنید پدر بچم میخواد بچه رو از ایران ببره چطوری میتونم سریع بچم رو ممنوع الخروج کنم

    1. با شکایت از همسرت اتوماتیک تا دادگاه ممنوعالخروج میشه بعد از حکم قاضی مشخص میشه حزانت به کی میرسه طبق قانون ایران تا هفت سالگی به پدر و بعد مادر میتونه ولی اگر ثابت کنی شوهرت معتاد و دست بزن و بزهکاره دادگاه برنده میشی

    2. سلام جناب رمضانی من چون مدارک اصلی رو گم کرده بودم خیلی دوندگی واسه المسنی کردم. پلیس +10از اول اطلاعات درست نداد تایید از اداره سیبت احوال و بعد اداره گزرنامه الرامی بود که انجام دادم بعد با عکس رفتم نفس راحت ک یکو گفتن نشنیدن که کارت ملی هم مفقود شده باز تک تک رفتم اداره جات ! سهل انگاری تا کجاا؟ دور قمری مجدد بدور قبله گاه مردم ازاران !!! کلی هزینه تاکسی و نوبت فشار استرس و شلوغی دم عید دیروز تو نت سایت اداره گزرنامه بودم که چه کنم اخه پرواز برگشتم به کانادا 20 فروردین و کلن هم مملکت تعطیل و تا اخر ماه هم کسی سر کار نمباد تق و لق من بدون مدارک ففط کپی بدابر اصل که هیچ ارزش قانونی نداره و رسید اقدام شناسنامه ک اونم تگ خونه و شلوغی عید خرید گم شده چه کنم چه کنم بودم که ناگهان مفاله شیربن و بسبار اموزنده و مهربان تون رو جناب رمصانی دیدم درررود بر شیر مرد ایرانی روزتان مبترک و کمک خیلی زیاد روحی و غیر بمن کردید من یکراست رفتم مرکزی در شهر ارا و پس از گرفتن کد پاس طبفه سوم با کلی پله و پا دردم اعتراض به نداستن اسانسور و انداختن انتقتدات پیشنهادات در صندوق مدیریت با مکافات به طبقه 3 رفته و سرگردی کد پاس را نوشته و من رو به دبیرخانه و بهد هم ساختمان مرکزی فرستاد اونجا طبق نوشته های شما و دیگران به پیش جناب محترم سرهنگ شریفی یک انسان شریف و بتمام والا با کمالات رفتم البته خیلی سخت بود دیدن ایشان چون سرگرد دیگری منو به پلیس #10 مرجوع داده ولی زیر بار نرفتم چون بخاطر اطلاعات عالی شما فهمیدم که اگر بخوان حتی یک روزه همانجا چاپ میگنن! اصرار به دیدن جناب شریفی کردم واقعا فروتنی مهربانی صبوری شریفی ایشان فریادد میزد همه از اخلاق نیک شان تعریف تمجید می کزدند گفتم من مقیم کلنادا هستم ولی کل مدارک گم شده فقط کپی برابر اصل دارم و تایید از اداره سبت احوال که اون تک برگ با عکس از منطقه خودتان بلافاصله همان روز میدن جناب کساورز رعیس سبت اخوال منطقه یک هم انسان خوب و برای زمان ارباب رجوع ارزش قایل است !# در اداره گزرنلمه مرک. در شهر ارا اکسرن کیس های پیچیده مانند من یا ممنوالخروجی و مشابه اسمی و اشتباهات بزرگ فقط قبول میشه والا به پلیس ده بر می گردونن پس از پر کردن دو فرم مهاجرت و خود اصلی یک قطعه عکس 6/4 جناب شریفی تند تند منگنه و گفتن فیش 100 و فیش 3700 تومان را گرفته و به مامور صدور فرستاد کل مدارک را گرفتن و شوک شدن بعدی من ابن بوددد. که #% اداره گظذرنامه هر روز 365 روز حتی تعطیلات رسمی و عید و تولد و مرگ و غیر بارزز هستند !!! شیفت ها عوض میشوند کار مردم اصلن بخاطر نوروز و میلاد و هبچ تعطیلی عقب نمی افتد !!! واقعن شگفت زده شدم چقدر زحمتکش هستند ! بهت زده قبض صدور پاسپورت جدید پتج ساله من را سوم فروردین صدور کردند یعنی از زمان دادن مدارک همزمان با چهترشنبه سوری و عید سال نو چهار روزه که اگر اصرار می کزدم زودتر هم میدادند البته زمان تعطیلات رسمی نیمه وقت هستند تا ساعت دوازده ظهر و از ده تا دوازده صف خاص گرفتن پاسپورت میباشد نه چهارراه لشگر نه استرس گم شدن در پستخانه منطقه و مراجعت مجدد به اداره نه هیچ سر در گمی و انتظاری !! پس از سه ماه دوندگی بالاخره سفر من اکی شد و چند هفتع دیگر به ونکوور بر خواهم گشت از راهنمایی صادقانه سما کمال تشکر. رو دارم سال نو تون هم مبترک روز مرد هم بشما تبریک میگم خدا نگهدارررر

      1. جناب رمضانی ممنون از تجربیلت شیرینت من هنوز پاس نتونستم بگیرم چون هم شناینامه هم کارت ملی گم کردم بیچاره شدم بسکه پیشخوان و پلیس ده رفتم تایید اداره ثبت تک تک و تایید ادارهگزرنلمه مطهری تک تک حالا رسبد اقدام شناسنامه میخان اونم دزد با تابلت زد و برد گیج موندم چه کنم پیچیدس واقعن اصل لازمه چون واسه پاس و مپرواز 20 فروزدین همش تعطیلات عیده فقط دو روز کاری انتها هست !! بلیط برگشت به کاناداس

  11. سلام وقت بخیر،من مشهد چند سال پیش درخواست پاسپورت دادم ولی اصلا نتونستم برم بگیرم تا اینکه دو سال گذشت و اصلا یادم نبود که دارم تهران درخواست دادم اونی که مشهدرو باطل کردن ولی گفتن ۶ ماه دیگه بیا بررسی کنیم ، من چیکار باید بکنم سریع تر بگیرم . ممنون میشم راهنماییم کنید

  12. دمت گرم من پاسپورت اربعینم رو با خوندن این مطلب شما ۱روزه تونستم بگیرم 😍

  13. وقت بخیر..من ۸ساله پیش پاسپورت گرفتم.فامیلمو عوض کردم.و دیگه تاالان اقدام نکردم برای گذرنامه جدید..الان میخام دوباره اقدام کنم.ایا ب مشکل برنمیخورم؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید؟

  14. دو تا سوال دارم نتونستم جایی پیدا کنم جوابش رو

    یکی اینکه اگه دوسال و اندکی ار اعتبار مونده باشه باز هم از نو صادر میکنن دیگه؟ آخه یکی میگفت برای بیشتر از دوسال اعتبار پاسپورت مجدد صادر نمیکنن. حالا من میخوام یه دوره چهار ساله درس بخونم خارج از ایران، نمیخوام وقتی دو سال اعتبار پاسپورتم الان تموم شد دوباره به درد سرویزای تحصیلی بیوفتم

    دوم اینکه قضیه چاپ خونه داشتنش راسته واقعن؟من توو عید یه در خواست دادم، سرباز گفت 25 ام بیا پاس رو بگیر. حالا من همش دارم فک میکنم خواسته بپیچونه. چون نه عکسی دادم، نه چیزی!!!!!

    1. برای اولی: تا اونجا که من می‌دونم آره. نهایتش توضیح می‌دی و حل میشه. اصلا مال یکی شاید گم شده بود. نباید بهش بدن؟
      برای دومی: واقعیت چیه؟ من به چشم خودم ندیدم، ولی خب هم شنیدم که هست، هم کسی رو دیدم که به این شکل گرفته بود، هم از یکی دیگه در موردش شنیدم.

  15. سلام
    من چون من چون نیاز به پاسپورت داشتم برای یه سری کارا،و دانشجو ام،برای گرفتن پاسپورت تو سامانه سخا سفر زیارتی رو زدم چون وثیقه کمتری میخواست نسبت به سفرای دیگه،حالا پاسپورتم اومده میخواستم وثیقمو پس بگیرم رفتم میدون سپاه اعلام کنسلی سفر بکنم چون واقعان نمیخوام برم!گفت پاسپورتتو بده،منم چون ترسیدم یه موقع باطلش کنه گفتم جاگذاشتم!
    حالا میخواستم از شما بپرسم کسی در این مورد چیزی میدونه کمکم کنه؟!

  16. سلام از دوشنبه هقته قبل در پلیس ‌.+۱۰ در جزیره خارگ برای تمدید اقدام کردم هنوز گذر نامه من نرسیده کاش ما هم در تهران بودیم ورود گذر نامه رو میگرفتم تا از این سفر زیارتی عقب نمی ماندم

  17. آدم كارهاشو با حوصله بدون استرس انجام بده خيلي بهتره چرا عاقل كند كاري كه باز آرد پشيماني

  18. سلام آقای رمضانی من یه مشکلی دارم اگر میتونید راهنمایی کنین
    من ویزای هند رو دارم ولی مدت پاسپورت من کم هست بنابراین هواپیمای اجازه خروج از کشور رو نیامده اگر پاسپورتم رو عوض کنم ویزای الکترونیکی که دارم و از اطلاعات پاسپورت قبلی هست ،پاسپورت جدید رو قبول میکنن ؟

  19. سلام ببخشید من ی هفته منتظر پاسپورتم هستم حتی به پلیس +10
    هم رفتم اگر راه سریع تری سراغ دارید لطفا کمک کنید

    1. بعد یک روز میتونند بگن که در چه مرحله‌ای است. چاپ شده، اومده رسیده به اداره پست چهارراه لشگر یا رفته به کدوم پست.
      پیگیر بشین و از همون بخش برین پیگیر بشین.

  20. باسلام خدمت اقاي رمضاني
    لطقا به سوالم اگر ميتونيد پاسخ بدهيد
    گذرنامه من با پست دو روز پشت سرهم به درب منزل ما اومد كه متاسفانه خانه نبوديم و همسايه مامور پست رو ديده بود
    رفتم پليس +١٠ گفتند برو اداره گذرنامه خيابان مطهريباركد بگير
    ١- با گرفتن باركد ايا معلوم ميشه پاسپورتم به كدوم اداره پست مرجوع ميشه
    ٢- براي گرفتن باركد همون صفحه پرينتي كه پليس +١٠ داده كافيه بعنوان مدرك
    ٣- بعد از مشخص شدن اداره پست مربوطه ، گذرنامه رو تحويلم ميدن

    ممنون از شما

  21. س من برای گذرنامه۱/۷/۹۸به پلیس +۱۰کرمان خیابان ترمینال رفتم مدارک دادم کارم انجام دادن دیروز۱۴/۷/۹۷رفتم پلیس+۱۰گفتم خبری نشدپست نیاوردگذرنامه منو همکارتون گفتن هیچکس شماروثبت نکرده دوهفته من حرین کردن الان کاروان ۱۷/۷/۹۸پنجشنبه ساعت ۱۰صبح حرکت میکنن توروخدا گذرنامه منوبفرستین ۲۹۹۴۱۹۳۱۹۱کرمان ابوذرجنوبی کوچه ۲۰تیربرق ۵سمت راست مشکل ازهمکاراتون هس دوهفته من الکی منتظرگذرنامه بودم خبرنداشتم کارمنوانجام ندادن توروبه سیدالشهداناامیدم نکنید جانمونم ازکاروان زینب عرب نژادگورچویی فرزندشهیدقاسم ش ش۳۷صادرازکرمان ۰۹۳۶۷۶۴۸۸۷۸

  22. سلام من وسطای مهر کارامو کردم واسه پاسپورت ریگه اربعین شد و فقط برام یه برگ تردد فرستادن که به درد من نمیخوره و امروز ۲۳ ابان هستش هنوز که هنوز پاسپورتم نیومده و هی زنگ میزنیم به اداره گذرنامه میگن معلوم نیس من واقعا به پاسپورتم نیاز دارم چیکارکنم؟

  23. سلام لطفا کسی کمک کنه. من فردا باید ترکیه باشم به امید اینکه پاسپورتم یه هفته ای میاد هتل رزرو کردم. امروز باید پاسپورتم میومد اما نیومده و اداره پست میگه هنوز دست ما نرسیده. راهنماییم کنید خواهشا

  24. سلام، من پارسال وقتی از ترکیه برمیگشتم به دلیل بار زیاد توسط مامور گمرک بارم بازرسی شد و بعد کلمه k 89 رو توی گذرنامه ام قید کرد، میخواستم بدونم این عبارت به چه معناست و آیا میشه با اینکه ۳ سال از اعتبار گذر نامه ام باقی مونده اون رو تعویض کنم و آیا با تعویضش سریال گذر نامه ام تغییر میکنه یا نه؟؟؟

  25. سلام،روز بخیر.ببخشید من پاس داشتم تاریخش تموم شد رفتم دیروز پلیس+10کاراشو انجام دادن گفتن تا 7 روز میاد.امکان داره دیرتر بیاد چون من 17 تور استانبول رزرو کردم و پرواز دارم؟

  26. پسر تو چقدر نثر بامزه‌ای داری. یاد آل‌احمد افتادم؛ مطالبی رو که اصلا کشش دراماتیک ندارنو جذاب پیش می‌بری.🍻

  27. با سلام و وقت بخیر
    ما برای یازدهم شهریور۱۴۰۱ هتل رزرو کردیم...برای بچه ها که پاسپورت نداشتن سی ام مرداد اقدام کردیم الان پیگیری که کردیم هنوز پاسپورت ها به پست تحویل داده نشده...البته ما تبریز هستیم...میشه کاری کرد؟؟؟
    بدون بچه هام دلم نمیاد برم مسافرت...میشه راهنمایی بفرمایید بعد نه روز انتظار چیکار میشه کرد؟؟
    فردا مراجعه کنم گذرنامه ی تبریز؟؟

  28. کسی که ممنوع الخروج برای پرونده ای در خارج از کشور دارد باشد، آیا میتواند برای زیارت اتبات گذرنامه بگیرد یا خیر

  29. سلام سلام از من که خیلی عجله دارم پاسپورتمو تمدید کنم (۶ماه اعتبار داره اما هند جدیدا گفتن باید بک سال حداقل اعتبار داشته باشه)ما ساکن کرج هستیم
    میخوام برم هندوستان و چون تاریخ تور ارزان خیلی نزدیکه باید فوری پاسپورت بگیرم /در حد یک روزه یا نهایت دو روزه میشه حتما راهنمایی م کنید؟؟؟؟؟؟امروز ۲۵دی و تاریخ تور۷بهمن که برای هند باید ۱۰روز فرصت برای اخذ ویزا داشته باشن

  30. تو نوشته هاتون نوشتید مرکز چاپ گذرنامه جایی حوالی کرج هست
    آدرس دقیقش رو دارید؟؟؟؟

  31. سلام ممنونم آقای رمضانی، من مطابق دستورالعمل های شما پیش رفتم و کارم راه افتاد و میتونم به ماموریت شرکت بروم.
    ظاهراً فقط برای افرادی که اقامت خارجی دارند و این اقامت هم در پاسپورت درج شده همونجا چاپ می کنند.
    باز هم تشکر می کنم.

  32. آه رمضانی،رمضانی، رمضانی
    آه ای مسیحای شفابخش ..... شفای ما را برسان !!!!!
    بابا این بیچاره یه تجربه رو در قالب یه خاطره با ادبیاتی شیرین بیان کرد
    و بس !
    اینقدر سئوالات تخصصی سرازیر شد
    که هرکی ندونه فکر میکنه اینجا سایت اصلی گذرنامه ست .چقدر بگه که فقط همین تجربه رو داشته و نه بیشتر !!!؟

    ...... بیخیال بابا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *