نوشته‌های سعید رمضانی

ویزا تک فرانسه: ویزایی برای با استعدادها(و پولدارها)

 

پیش‌نوشت: این متن یک توضیح ساده و کلی در مورد نوعی از ویزا و اجازه‌ی اقامت فرانسه است با جزئیاتی که در سپتامبر ۲۰۱۷ جمع‌آوری شده‌اند. اگر کالا در حال‌وهوای ویزا گرفتن و راه‌ انداختن استارتاپ در یک کشور اروپایی نیستید، به نظرم که خواندنش به دردتان نمی‌خورد.

 

ویزا تک فرانسه روشی ساده و سریع برای گرفتن اجازه اقامتی به نام Talent Passport است. ویزاتک به ۳ گروه ایجاکنندگان استارتاپ، کارمندان و سرمایه‌گذاران تعلق می‌گیرد. کل هزینه‌ی روند گرفتن این نوع ویزا ۳۶۸ یورو است.

تا ۴ سال اعتبار، قابل تمدید و برای همسر و فرزندان معتبر است. همسر اجازه‌ی کار در فرانسه هم پیدا می‌کند.

در ضمن با این نوع ویزا نیاز به هیچ اجازه ی کار دیگری در فرانسه نیست.

 

 

ایجادکنندگان استارتاپ‌ها باید مشخصا استارتاپ خودشان را در فرانسه پایه‌ریزی کنند.  داشتن حداقل منابع مالی به ارزش حداقل حقوق سالانه‌ی فرانسه(۱۷۷۶۳ یورو)، طرحی برای توسعه‌ی یک استارتاپ در فرانسه و تاییدیه‌ی سازمان  Direccte فرانسه از حداقل‌های درخواست ویزا تک برای این افراد است.

برای شروع روند درخواست هم باید یکی از شتابدهنده‌ها و مراکز رشد منتخب در فرانسه شما را تایید کنند تا بتوانید کارهای اداری‌اش را شروع کنید.

 

کارمندان باید در یکی از ۷۰ شرکت مشخص شده که می‌توانند دارندگان این ویزا را استخدام کنند شروع به کار کنند. این شرکت‌ها تحت برنامه‌ای به عنوان Pass French Tech به علت سرعت بالای رشدشان انتخاب شده‌اند.

افرادی که می‌خواهند به عنوان کارمند ویزا تک بگیرند، باید حداقل مدرکی در حد ارشد داشته باشند و با یکی از شرکت‌های منتخب  قرارداد کاری‌ای حداقل ۳ماهه انعقاد کنند و با در دست داشتن قرارداد مهر شده روند اداری را شروع کنند. البته حقوق سالیانه‌شان هم باید حداقل ۳۵۵۲۶ یورو باشد.

 

سرمایه‌گذاران یا باید یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر در فرانسه راه بیندازند، یا به عنوان یک سرمایه‌گذار فرشته(Angel investor) در یک کاروکسب سرمایه‌گذاری کنند و یا به عنوان سرمایه‌گذار در یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر فرانسه استخدام شوند. در دو حالت اول باید حداقل ۳۰۰هزار یورو سرمایه‌گذاری کنند و حداقل ۱۰درصد از شرکتی که رویش سرمایه‌گذاری می‌کنند را صاحاب باشند و همچنین تعهد کنند که در ۴ سال اول شغل‌هایی را ایجاد می‌کنند و یا از شغل‌های موجود حمایت می‌کنند.

 

 

توضیحات بیشتر را می‌شود در سایت visa.lafrenchtech.com دید. هدف هم که خب معلوم است، جذب استعدادها و تبدیل کردن فرانسه به کشوری قدرتمندتر. این برنامه‌ی ویزاتک، یک برنامه‌ی جانبی دیگر به اسم ویزا تیکت فرانسه هم داشت که از ژانویه‌ی ۲۰۱۷ شروع شد و اجازه می‌داد استارتاپ‌ها از کشورهای مختلف دنیا بتوانند در فرانسه هم کار کنند و حتی مقداری سرمایه‌گذاری جذب کنند. اگر برایتان جالب شد، این سایتش: frenchtechticket.com

اگر شما برای این ویزا اقدام کرده‌اید و اطلاعات بیشتری دارید، خوشحال می‌شوم اطلاعات‌تان را در همین پست اضافه کنم.

One comment on “ویزا تک فرانسه: ویزایی برای با استعدادها(و پولدارها)”

  1. سعید یه ویزایی هست به نام Estonian Startup Visa

    اگر در موردش تحقیقی - داده ای داری خوشحال میشم بدونم. (راستش برنامه ریزی کردم یه استارت آپ توی استونی به ثبت برسانم، اما هنوز نه وقتش رو دارم و نه میشه در موردش تحقیق کنم.) واسه همین گفتم اگر تو وقتش رو داری خیلی عالی میشه که بتونی به منم اطلاع بدی چجوریه.

    البته که عجله ای نداریم.

    با مهر
    یاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *